PRESENTACIÓ D’ESCRIPTURES TELEMÀTICAMENT

PRESENTACIÓ D’ESCRIPTURES TELEMÀTICAMENT

 

 

El 9 de novembre va entrar en vigor la Llei 11/2023 de digitalització d’actuacions notarials, que permet als ciutadans i a les empreses disposar de còpies electròniques autoritzades dels seus documents notarials. Aquest arxiu electrònic de l’escriptura podrà presentar-lo l’interessat en el Registre de manera telemàtica sense necessitat que ho faci la notaria com fins ara.

 

 

ES POT PRESENTAR TELEMÀTICAMENT AL REGISTRE:

 

1 – CÒPIA AUTORITZADA ELECTRÒNICA NOTARIAL
Arxiu PDF o similar generat pel notari que va autoritzar l’escriptura. No és vàlid un simple escaneig d’una escriptura emesa en paper.

 

2 – DOCUMENTS PRIVATS (quan la llei ho permet)
Ex.: certificacions de nomenaments o cessaments de càrrecs, designació d’auditors i la seva acceptació, projectes de fusió etc.
Els documents han d’estar signats electrònicament per qui els expedeixi, sense que sigui vàlida la signatura manuscrita.

 

 

COM FUNCIONA:

 

És necessari disposar de signatura electrònica i estar donat d’alta en el portal de presentacions telemàtiques del Col·legi de Registradors, que actua a nivell nacional com a Seu Electrònica.

 

Pot donar-se d’alta en el portal d’enviaments telemàtics en el següent enllaç:
https://sede.registradores.org/site/alta/alta-abonado

 

Per enviar documents és necessari posseir certificat de firma electrònica avançada o DNI electrònic. En cas de no tenir firma electrónica, una vegada estigui donat d’alta en el portal, pot obtenir la facilitada pel Col·legi de Registradors com a prestador de servei de confiança qualificat, sol·licitant cita prèvia en https://www.registradores.org/el-colegio/firma-electronica.

 

Per entendre millor com funciona, s’ha confeccionat aquest breu MANUAL basat en la publicació realitzada pel Col·legi de Registradors. El manual complet pot descarregar-se en:
Manual de presentación telemática de documentos