Obtenció LEI – Tramitació Anterior

Per a la tramitació de formularis de sol·licitud, portabilitat o renovació de codis LEI, AMB DATA DE GENERACIÓ ANTERIOR AL DIA 12 DE FEBRER DE 2018, haurà de seguir-se el següent procés de gestió:

 

 

1. ABONAR ELS HONORARIS:

 

  • Mitjançant ingrés bancari en caixer automàtic, sucursal bancària o línia oberta: utilitzant un sol imprès per a la totalitat de sol·licituds a presentar. (Al moment de la presentació en el Registre haurà d’acompanyar aquest imprès segellat pel banc o be aquest imprès acompanyat del comprovant bancari original justificant d’haver fet l’ingrés).

Emplenar imprès d’ingrés bancari.

 

  • Mitjançant transferència bancària al número de compte ES54 0049 1806 91 2312039715 indicant com a concepte PRESENTACIÓ LEI i el nom de l’entitat, haurà d’acompanyar-se copia de la transferència.

 

  • En efectiu o targeta de crèdit en el propi Registre al moment de la seva presentació.

 

  • Aquests imports inclouen IVA i retenció:
    En cas de SOL·LICITUD total a ingressar 106 euros
    En cas de PORTABILITAT total a ingressar 106 euros
    En cas de RENOVACIÓ VIGENT total a ingressar 53 euros
    En cas de RENOVACIÓ LEI CADUCAT total a ingressar 106 euros
    Informació per a renovacions: s’informa que totes les renovacions que es tramitin durant l’últim mes de vigència del codi, es renovaran per un any a partir de la data de venciment i no des de la data de la seva tramitació, per la qual cosa es recomana procedir a la seva renovació en rebre la primera notificació de caducitat (amb un mes d’antelació) per evitar situacions de caducitat innecessàries o increment de les taxes. A l’efecte del càlcul de taxes, es considerarà com a data la de la presentació de la documentació al Registre, NO la data en què es generin les sol·licituds o es realitzin els pagaments.

 

 

2. PRESENTAR LA DOCUMENTACIÓ ORIGINAL al Registre Mercantil de Barcelona, que podrà realitzar-se:

 

  • Presencialment:
    Caldrà imprimir la sol·licitud obtinguda en el Ministeri de Justícia que haurà de ser signada per un representant legal de l’entitat (administrador o apoderat amb facultats generals de representació davant administracions), la signatura haurà de ser autògrafa.
    Presentar a la finestreta la següent documentació, sense necessitat de demanar cita prèvia, durant l’horari d’atenció al públic (de dilluns a divendres de 09:00 hores a 17:00 hores ininterrompudament i l’agost i els dies 24 i 31 de desembre de 09:00 hores a 14:00 hores):

    • Sol·licitud de codi LEI/Portabilitat/Renovació, que va obtenir a la pàgina web del Ministeri de Justícia https://www.justicia.lei.registradores.org
    • Si els honoraris han estat abonats mitjançant ingrés bancari, el justificant d’ingrés obtingut en aquesta pàgina web, indicat en el punt 2, i en cas de transferència bancària aportar-ne una copia.

(PREGUEM NO REALITZIN TRANSFERÈNCIES DES D’ENTITATS ESTRANGERES AMB LA FINALITAT D’EVITAR CÀRRECS INNECESSARIS DE COMISSIONS).

Nota: En el cas d’entitats NO inscrites en el Registre Mercantil, ha d’acompanyar-se a més de la documentació indicada, certificació del Registre on consti inscrita l’entitat, acreditativa dels càrrecs vigents.

(No és necessari que la presentació de la documentació hagi d’efectuar-se per l’Administrador o Apoderat).

 

 

  • Per correu postal:
    Enviar la mateixa documentació expressada al paràgraf anterior a la següent adreça:
    REGISTRE MERCANTIL DE BARCELONA
    Departament LEI
    Gran Via dels Corts Catalans 184, 1a planta
    08038 BARCELONA

 

 

  • Per correu electrònic:
    Remetre a barcelona.lei@registromercantil.org, la següent documentació:

    • El justificant de l’ingrés bancari obtingut en aquesta pàgina web, indicat en el punt 2, i en cas de transferència bancària aportar-ne una copia.
    • Sol·licitud de codi LEI / Portabilitat / Renovació que va obtenir a la pàgina web del Ministeri de Justícia https://www.justicia.lei.registradores.org, degudament signada electrònicament per un representant legal de l’entitat (administrador o apoderat amb facultats generals de representació davant administracions). La signatura ha de ser visible i ha de col·locar-se en el lloc designat a la signatura en la sol·licitud. Per signar el PDF s’ha d’utilitzar el propi programa de visualització de PDFs (Adobe Acrobat Reader), utilitzant l’opció “Signar amb certificat” disponible dins del submenú “treballar amb certificats” del menú “Emplenar i Signar”. A aquests efectes, es comunica que la signatura electrònica pot ser la de la FNMT.
      Nota: En el cas d’entitats NO inscrites en el Registre Mercantil, ha d’acompanyar-se a més de la documentació indicada, certificació del Registre on consti inscrita l’entitat, acreditativa dels càrrecs vigents.

 

 

Una vegada presentada la documentació al Registre, qualificada i tramitada, es remetrà per correu electrònic al e-mail de la persona de contacte que apareix en la sol·licitud la factura i el corresponent certificat acreditatiu.